Hallo beste mensen,
Mijn naam is Henk. Mijn achtertuin is de Cathedral of Speed (TT Circuit) vandaar dat het tijd werd voor een 220 diesel uit 1968.

De auto komt oorspronkelijk uit de V.S., en gezien de papieren denk ik geleverd in Californië. In 1999 naar NL gekomen.
De auto lijkt aardig goed qua basis, maar er is nog wel een aantal zaken om aan te pakken. Zaterdag opgehaald en op de terugweg werd ik gelijk getrakteerd op een bepaald geluid, dit ging na het tanken weer weg. Daarna niet meer gehoord. Gisteren naar Leeuwarden en weer terug gebeurde het beide keren weer. Het lijkt te ontstaan als de auto warmer wordt en vanaf een bepaalde snelheid. Geen idee wat het is.
Wel kunnen meten wat het verbruik is in mijlen en omgerekend naar kilometers. Kom uit op ruim 1:11 bij 100/110.
Hiervoor, langer terug, een W123 280 C gehad uit 1978 en een W123 240 TD uit 1982. Toen waren ze vooral ook oude, maar degelijke auto’s. En wat Franse klassiekers zoals de Citroën DS en ID.
Daarna een periode van wat modernere auto’s en toen eindelijk weer een oldtimer, zij het ernaast. Dat werd uiteindelijk een youngtimer, maar miste toch iets klassieks, dus gekeken naar diverse soorten betaalbare klassiekers. En dat werd uiteindelijk de Slash 8. Diesel sprak mij wel iets aan, vooral vanwege het feit dat de moderne diesels en benzine motoren nogal, in mijn ogen onnodig, aangepakt worden. En dat de elektrische auto’s wel erg gepromoot worden. Kortom, ik vind het wel woke om in een oude diesel te rijden.

Grtz, Henk