W114 W115 strich8 Mercedes Benz Oldtimerforum

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
De Strich8 Motor Technisch / Re: kettingspanner 250ce
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 28 mei 2025, 11:42:41 »
Hoi

de kettingspanner zal er toch echt even van het moterblok af moeten.
zit vast met 3 moeren en dan kom ie los.
even goed kijken lijkt mij verstandig toe.

wens je suc6
met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
2
De Strich8 Motor Technisch / kettingspanner 250ce
« Laatste bericht door sanderevert Gepost op 27 mei 2025, 14:58:13 »
Hallo,

Ik heb bij mijn 250ce de distributieketting vervangen. Alles staat netjes, mis echter bijna 1 schakel om de ketting weer te sluiten.
Neem aan dat de kettingspanner weer moet worden teruggezet.
Hoe doe je dat. Ik wou hem er uit halen, heb de bout aan de buitenkant er uit gedraaid maar dat maakte weinig indruk aan de binnenkant.
Wie weet raad?
3
Even voorstellen / Re: Voorstellen.
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 24 mei 2025, 11:55:08 »
Welkom hier Mathieu

is maar net wat voor onderdelen je zoekt.
heb wel een redelijke voorraad liggen

met de groeten van Wiebren ut Snits
4
Even voorstellen / Voorstellen.
« Laatste bericht door Madman Gepost op 15 mei 2025, 14:09:49 »
Hoi,

Sinds kort hebben wij een w115 200 toegevoegd aan de collectie. Het is een auto van bouwjaar 1969 en ooit nieuw in Italië geleverd en sinds 2001 in Nederland.
De auto deelt de schuur met 3 Volvo's 140 en 1 Citroen ds21. Dus allemaal auto's van rond 1970.

Over het algemeen is de auto in aardige staat, paar kleine zaken moet ik wel aanpakken maar zijn geen schokkende dingen. Nu vooral bezig rond te kijken waar onderdelen te vinden zijn. 

Groet,

Mathieu.
5
W114 W115 Onderdelen Gevraagd / Re: Dynamosteun OM615 912 gezocht
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 24 maart 2025, 18:52:45 »
Hoi

ik ga wel even opzoek.

met de groeten van Wiebren ut Snits
6
W114 W115 Onderdelen Gevraagd / Dynamosteun OM615 912 gezocht
« Laatste bericht door Fikarus Gepost op 23 maart 2025, 17:40:13 »
De steun die ik nodig heb, zit met twee bouten aan het blok.
Dus niet met vier zoals bij de latere OM615

Wie maakt me blij?!
7
Even voorstellen / Re: W115 erbij in het noorden des lands
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 26 december 2024, 14:54:50 »
Welkom hier

met de groeten van Wiebren ut Snits
8
Even voorstellen / W115 erbij in het noorden des lands
« Laatste bericht door Bluedog Gepost op 23 december 2024, 11:40:34 »
Hallo beste mensen,

Mijn naam is Henk. Mijn achtertuin is de Cathedral of Speed (TT Circuit) vandaar dat het tijd werd voor een 220 diesel uit 1968.  ;D

De auto komt oorspronkelijk uit de V.S., en gezien de papieren denk ik geleverd in Californië. In 1999 naar NL gekomen.

De auto lijkt aardig goed qua basis, maar er is nog wel een aantal zaken om aan te pakken. Zaterdag opgehaald en op de terugweg werd ik gelijk getrakteerd op een bepaald geluid, dit ging na het tanken weer weg. Daarna niet meer gehoord. Gisteren naar Leeuwarden en weer terug gebeurde het beide keren weer. Het lijkt te ontstaan als de auto warmer wordt en vanaf een bepaalde snelheid. Geen idee wat het is.
Wel kunnen meten wat het verbruik is in mijlen en omgerekend naar kilometers. Kom uit op ruim 1:11 bij 100/110.

Hiervoor, langer terug, een W123 280 C gehad uit 1978 en een W123 240 TD uit 1982. Toen waren ze vooral ook oude, maar degelijke auto’s. En wat Franse klassiekers zoals de Citroën DS en ID.
Daarna een periode van wat modernere auto’s en toen eindelijk weer een oldtimer, zij het ernaast. Dat werd uiteindelijk een youngtimer, maar miste toch iets klassieks, dus gekeken naar diverse soorten betaalbare klassiekers. En dat werd uiteindelijk de Slash 8. Diesel sprak mij wel iets aan, vooral vanwege het feit dat de moderne diesels en benzine motoren nogal, in mijn ogen onnodig, aangepakt worden. En dat de elektrische auto’s wel erg gepromoot worden. Kortom, ik vind het wel woke om in een oude diesel te rijden.  8)

Grtz, Henk
9
Electrisch van de W114 W115 / contactpuntje vonkt
« Laatste bericht door bram 230.6 Gepost op 6 december 2024, 10:17:32 »
goede dag allemaal ik ben bezig met mijn mercedes w115 230.6 van 1974 met een m180 met een dubbele zenith inat 35/40 erop dat heeft verder niks te maken met mijn huidige probleem maar een beetje extra info kan geen kwaad het probleem is als volgt ik heb geen vonk meer en als ik de voedingsdraad op het contactpuntje maak geeft hij een vonk alsof hij ergens kortsluiting maakt doorvoer de verdeler in en verdere massa lekken heb ik al gecontroleerd heb al vaker aan een contactpunten onsteking gewerkt maar dit is mij nog nooit voorgekomen wellicht weten de mensen met meer ervaring wel raad alvast bedankt groet bram
10
Electrisch van de W114 W115 / Re: asje van contactpuntjes zit vast
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 26 oktober 2024, 21:58:49 »
Hoi Maurice

De cotactpuntjes vervang je gewoon door een schroefje los te draaien.
Als dat schroefje los is maak je het kleine draadje los en heb je het geheel in de hand.
Nieuwe erin plaatsen en af stellen op 0,375 mm.

met de groeten van Wiebren ut Snits tlnr 0620659789 zonder Watshap 
Pagina's: [1] 2 3 ... 10