W114 W115 strich8 Mercedes Benz Oldtimerforum

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Electrisch van de W114 W115 / Re: asje van contactpuntjes zit vast
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 26 oktober 2024, 20:58:49 »
Hoi Maurice

De cotactpuntjes vervang je gewoon door een schroefje los te draaien.
Als dat schroefje los is maak je het kleine draadje los en heb je het geheel in de hand.
Nieuwe erin plaatsen en af stellen op 0,375 mm.

met de groeten van Wiebren ut Snits tlnr 0620659789 zonder Watshap 
2
Electrisch van de W114 W115 / asje van contactpuntjes zit vast
« Laatste bericht door maurice1970 Gepost op 20 oktober 2024, 10:40:03 »
Hallo allen, bij onze w114  wilde ik de contactpuntjes gaan wisselen, echter wil het asje waar de contactpuntjes vastzitten en wat in de grondplaat steekt, niet los. Hoe kan dit het beste eruit gehaald worden zonder de zaak te beschadigen?

groet Maurice
3
De Strich8 Motor Technisch / Re: 250ce kleppen stellen, hoe draai ik de motor rond
« Laatste bericht door sanderevert Gepost op 6 oktober 2024, 18:54:20 »
Hoi Wiebren.
Toch de koelfan dus.
Voor krukasbout zit bij mij de radiator in de weg..
Dank voor de reactie.

Sander
4
Carrosserie & Exterieur van de W114 W115 / Re: Schade na aanrijding
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 27 september 2024, 10:28:50 »
Hoi Nyulli

een ongeluk zit in een klein hoekje.
het zal inmiddels wel door de expert wel zijn opgelost denk ik.
ik heb eventueel wel een deur staan.

met de groeten van Wiebren ut Snits telnr 0620659789
5
De Strich8 Motor Technisch / Re: 250ce kleppen stellen, hoe draai ik de motor rond
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 27 september 2024, 10:22:34 »
Hoi Sander

ik heb een lange dop 27 die past op de krukasbout.
maar wat je ook kunt doen is alle 6 bougies er uit draaien dan kan je met gemak de moter aan de koelfan ronddraaien.
wens je suc6 toe.

met de groeten van Wiebren ut Snits
6
Carrosserie & Exterieur van de W114 W115 / Schade na aanrijding
« Laatste bericht door Nyulli Gepost op 10 september 2024, 17:21:51 »

Beste leden,

het was een zaterdag om weg te strepen!!!
In de ochtend op weg na werk met de W208 halverwege de weg naar werk gestrand met een gescheurde multiriem.
Toen de ANWB ons (mij en de cabrio) weer thuis afzette was ik nog goed gehumd: Dan maar alle zooi van de éne auto naar de Strichacht verplaatsen en aan 'poging 2' beginnen.

Plots een flinke knal: Is iemend met zijn auto tegen de geopende deur gereden en heeft de ze bijna compleet omgevouwen (zie fotos)!!!!  :'( :'( :'(
Ik vemoed, dat word gewoon een nieuwe deur - dus mogelijk heeft een van de leden en nog een staan - anders m'plaats, Ebay ect...

Wat ik mij afvraag, want dat zal moeten worden meegenomen in de schadeclaim, is het gedaan me de deur? Ik kan mij voorstellen dat de scharnieren en de deurstopper ook beschadigd zijn.
En weet iemand mogelijk uit ervaring of de B-stijl zo stevig is om recht te blijven? Of is deze mogelijk ook gedraaid (ik weet, dat is écht koffiedik lezen...)

Ik hoop dat de expert die dezer dagen langskomt de schade in z'n geheel gaat opnemen (zou hij zien of de B-stijl zich gedraaid heeft?) en ze het geld uitkeren zonder dat ik een nota moet presenteren van een schade bedrijf. In feite heb ik alleen een spuiter nodig - het overzetten van raammechanisme, rubbers ect... is ja geen rocket science. En ook het inpassen van de deur zelf moet te doen zijn.

Groetjes, Frank




7
De Strich8 Motor Technisch / 250ce kleppen stellen, hoe draai ik de motor rond
« Laatste bericht door sanderevert Gepost op 6 september 2024, 19:05:02 »
Forumgenoten,

Het is denk ik weer tijd om de kleppen van mijn 250ce te stellen.
Het ronddraaien van de motor hiervoor deed ik vorige keer met de koelventilator waarbij ik de riem indrukte. Een moeizaam gebeuren. dat kan vast anders.
Op het forum gezocht en ik kom alleen topics tegen over speciale sleutels (heb ik!) en klepspelingen. Blijkbaar is het ronddraaien van de motor daarbij blijkbaar zo simpel dat het niet aan de orde komt.
Er is in handboeken sprake van het draaien via de bout van de krukaspoelie maar die zit voor mij onzichtbaar ergens onder diep in de krukaspoelie, nauwelijks bereikbaar door de radiator..
Ik heb vast iets gemist, kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet aanpakken en als het de bout is, wat voor maat heeft hij en hoe kom ik er een beetje soepel bij?

Alvast dank voor reacties,

Sander
8
Te Koop & Gevraagd W114 W115 compleet / W114 230.6 Te Koop
« Laatste bericht door Ruben123 Gepost op 4 september 2024, 12:18:02 »
Auto is technisch compleet in orde gemaakt en loopt perfect. Geheel behandeld tegen roest en dus 100% hard. Start in 1 keer en schakelt soepel. Alleen het interieur kan wat hulp gebruiken. De auto loopt zowel op LPG als benzine en heeft sinds dit jaar geen APK-plicht meer. De afgelopen 25 jaar sinds import uit Frankrijk heeft de auto elk jaar APK gehad zonder er ook maar een te missen.

De kilometer teller werkt niet meer, maar de verwachte kilometerstand is rond de 100.000. De auto is inmiddels 50 jaar oud en dat is in het interieur helaas terug te zien. Echter is zoals eerder genoemd het chassis hard en alles mechanisch in orde.

Vloeistoffen zijn allemaal nieuw en de auto heeft zeer recent nog een complete beurt gehad.

Afbeeldingen zijn te hoge kwaliteit om hier te uploaden, Advertentie in zijn volledigheid hier te zien: https://www.facebook.com/share/YXuABCFcJuEBq3D9/
9
W114 W115 Onderdelen Gevraagd / Re: Nokkenas A1150510501 gezocht
« Laatste bericht door wiebren Gepost op 15 augustus 2024, 10:56:41 »
Hoi Danny

het is wel mogelijk om via het moter nummer er achter te komen wat voor nokkenas er origineel in de moter hoort te zitten.
ik denk dat Mr Goegel je vriend is

ik heb wel een paar nokkenassen liggen maar of dat de juiste is dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

met de groeten van Wiebren ut Snits
10
W114 W115 Onderdelen Gevraagd / Re: Nokkenas A1150510501 gezocht
« Laatste bericht door 1972W115B200 Gepost op 14 augustus 2024, 15:42:52 »
Hoi Wiebren,

Dank voor je reactie. Je hebt gelijk, 4 cylinders.

Helaas zit de originele nokkenas er niet meer in, maar een ander die compatibel zou zijn.. Ze rijdt er goed op, maar begint na 3 maanden weer te tikken.

Is het mogelijk de nokkenas te matchen aan de motorcode? 115 923-10-115788.

Groeten, Danny
Pagina's: [1] 2 3 ... 10