Na het vervangen van de voorste olie kering moet ik ook de olie van de automaat weer aanvullen. Bij mijn 250 zit er een motor en automaat koeler in de radiator.
Voor het vervangen zag ik het peil iets te hoog staat denk 0,2 liter bij stilstaande motor, hem dus aangevuld dat het keurig tussen de markeringen stond.
Echter tot mijn verbazing schakelde de automaat slecht met bonken, voor die tijd was goed te doen met iets gas los en dan schakelde de bak rustig op.
Volgens het Hayes manual van de 230 250 280 Sl uit 72' hoor je dat te meten met warme motor en stationair draaien, bij het controleren dan staat het peil veel lager.
Vanuit een w114/w115 CD info wat ik heb gaat het nog wat verder:
Motor stationair op parkeer rem en en in P, 1 tot 2 min laten draaien bij olie temp 80 graden dan tussen de markeringen, bij 20-30 graden (werkplaats temperatuur) dan is het max nivo 30 mm onder de minimum marker
Heb de auto al 10 jaar weer wat geleerd de afgelopen weken