ik heb vandaag besteed aan het demonteren van de aandrijfassen, remkabels, leidingen etc etc.
daarnaa het subframe compleet met de draagarmen/veren/steekassen beheerst laten zakken (zat immers een scheur boven het diff.. zat eigenlijk nergens tegen, maar vanwege de spanning op de veren die door het frame gedragen worden ben ik wel op safe gegaan, beetje omslachtig gewerkt zeg maar
In de bijlage een foto van het subframe, je ziet deze op de grond liggend, vanaf de rechterkant van de auto foto genomen, scheur loopt door in de onderste helft, bovenste helft niet gescheurd. opmerkelijk; geen roestschade in de scheur zelf te zien.
(jarenlang een oude stalen boot gehad, ik weet wat roest is, haha)
maar goed, de oorzaak, ik weet het echt niet; mogelijk dat de verbinding van het diff naar het chassis uitgewoond is geweest, te slap o.i.d. waardoor de bevestiging op het subframe van het diff overmatig belast is geweest. Het steunlager van de aandrijfas vertoont geen abnormale slijtage; wel is de hardy schijf overleden, ik vermoed dat het scheefhangen van het diff door die scheur daar aan bijgedragen heeft.