Vandaag systematisch aan de slag geweest.
Eindconclusie:
De + van de bobine rechtstreeks aan de + vd accu maakt dat de ontsteking beter werkt; starten gaat vlotter en blok loopt mooier, maar na 20 seconden stopt de motor nog steeds. Conclusie; de verbindingen naar het contactslot en terug moet ik schoonmaken, maar de oplossing die ik zoek ligt niet in dit stuk van de elektrische installatie.
Zowel de + als de - van de relais op de verdamper rechtstreeks op de accu, waardoor tijdens de test het gas blijft lopen, ongeacht op de motor loopt of gestopt is. Ook hier stopte de motor na 20 seconden.. Conclusie: Het probleem zit niet in het lpg systeem.
Op dit punt aangekomen blijft er weinig over.. Voor de zekerheid even een andere bobine gemonteerd waarvan ik zeker weet dat ie goed is. De contactpunten zien er mooi uit. Liften van de punten genereerd een goede vonk. Probleem blijft...
Ik dénk dat het probleem de verdelerkap is. Alle aansluiting van zowel laag als hoogspanning bekeken. De rotor zat erg los op de rotoras, maar klem-ijzertje iets verbogen en zit nu goed vast. Het mocht niet baten...
Nadat ik de rotorpuntjes en de zwartgeblakerde inbrandingsputjes in de verdelerkap schoongeborsteld had , startpoging; 30 seconden !
De verdelerkap is door de vorige eigenaar gemonteerd.
Wie is het eens met de conclusie dat er mogelijk een onjuiste verdelerkap gemonteerd is
